Monday, May 31, 2010

«Πρέπει να βρείτε αυτό που αγαπάτε»... Steve Jobs

1/6/2010 «Πρέπει να βρείτε αυτό που αγαπάτε», λέει ο Steve Jobs (CEO της Apple) (12/6/2005) σε μια ομιλία του σε φοιτητές,,, αξίζει τον κόπο η μερική αναπαραγωγή της…

Είναι τιμή μου να βρίσκομαι σήμερα μαζί σας σ’ ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο. Ποτέ δεν αποφοίτησα από το κολέγιο. Σήμερα θέλω να σας πω τρεις ιστορίες από τη ζωή μου.

Παράτησα το Reed College, μετά τους πρώτους 6 μήνες,,, Η βιολογική μητέρα μου ήταν μια νεαρή, ανύπανδρη μεταπτυχιακή φοιτήτρια κολεγίου που όταν έσπασε το προφυλακτικό αποφάσισε ότι …ήθελαν κορίτσι. Έτσι οι γονείς μου, που ήταν σε λίστα αναμονής για υιοθεσία, πήραν μια κλήση στη μέση της νύχτας: «Έχουμε ένα απρόσμενο αγόρι μωρό, το θέλετε;" Είπαν: "Φυσικά." Αργότερα έμαθα ότι η βιολογική μου μητέρα μου δεν αποφοίτησε ποτέ από το κολέγιο και ο πατέρας μου επίσης. Αρνήθηκε δε να υπογράψει τα τελικά χαρτιά υιοθεσίας ενώ υποχώρησε λίγους μήνες αργότερα, όταν οι γονείς μου υποσχέθηκαν ότι θα πήγαινα κάποια μέρα πάει στο κολέγιο. Και 17 χρόνια αργότερα πήγα στο κολέγιο. Επέλεξα αφελώς ένα κολλέγιο που ήταν σχεδόν τόσο ακριβά όσο Στάνφορντ και όλες οι οικονομίες των γονιών μου άντεξαν για έξι μήνες,,, Δεν είχα ιδέα τι ήθελα να κάνω με τη ζωή μου… Αν και η εγκατάλειψη του σχολείου ήταν τρομακτική, κοιτάζοντας πίσω ήταν μια από τις καλύτερες αποφάσεις μου. Δεν ήταν όλα ρομαντικά. Δεν είχα ένα δωμάτιο, κοιμόμουν στο πάτωμα στα δωμάτια φίλων, επέστρεφα μπουκάλια ανακύκλωσης για 5 ¢ και περπατούσα 7 μίλια κάθε Κυριακή βράδυ για να πάρω ένα καλό γεύμα την εβδομάδα στο ναό Hare Krishna. Και όμως μου άρεσε πολύ, ενώ σε πολλά από αυτά που σκόνταψα στο αποδείχθηκαν ανεκτίμητα αργότερα.

Reed College την εποχή εκείνη προσέφερε την καλύτερη ίσως διδασκαλία καλλιγραφίας στη χώρα. Επειδή είχα πέσει έξω αποφάσισα να παρακολουθώ καλλιγραφία για να μάθω πώς γίνεται. Έμαθα για serif και san γραμματοσειρές, τη διαφοροποίηση του ύψους του χώρου μεταξύ των διαφορετικών συνδυασμών επιστολής, σχετικά με το τι κάνει τι στην τυπογραφία. Ιστορικά ήταν τόσο όμορφα, που η επιστήμη δεν μπορεί να συλλάβει και το βρήκα συναρπαστικό. Και όμως τίποτα απ’ αυτά δεν είχε κάποια πρακτική εφαρμογή στη ζωή μου. Αλλά δέκα χρόνια αργότερα, όταν σχεδιάζαμε τον πρώτο υπολογιστή Macintosh, όλα ήρθαν στη μνήμη. Ήταν ο πρώτος υπολογιστής με όμορφη τυπογραφία. Αν ποτέ δεν είχα πάει σε αυτό και μόνο το μάθημα στο κολλέγιο, το Mac θα είχε πολλαπλές γραμματοσειρές ή γραμματοσειρές με αναλογικά διαστήματα. Και δεδομένου ότι τα Windows αντιγράφουν το Mac, κανείς προσωπικός υπολογιστής δεν θα είχε.

Έρωτας… ήμουν τυχερός - βρήκα αυτό που μου άρεσε να κάνω νωρίς στη ζωή και άρχισα την Apple στο γκαράζ όταν ήμουν 20. Δουλέψαμε σκληρά, και σε 10 χρόνια η Apple είχε αυξηθεί από δυο σε ένα γκαράζ σε μια εταιρία 2 δις. δολαρίων με 4000 εργαζομένους. Είχαμε κυκλοφορήσει το καλύτερο Macintosh και στα 31 απολύθηκα. Πραγματικά δεν ήξερα τι να κάνω για μερικούς μήνες. Ένιωθα ότι είχε πέσει η σκυτάλη κάτω… ήμουν ακόμα ερωτευμένος αλλά αποφάσισα να ξεκινήσω απ’ την αρχή. Η απόλυσή μου απ’ την Apple ήταν το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί ποτέ σε μένα. Η βαρύτητα της επιτυχίας αντικαταστάθηκε από την ελαφρότητα του αρχάριου… Θα μπω έτσι στην πιο δημιουργική περίοδο της ζωής μου.
Ξεκίνησα μια εταιρεία που ονομάζεται NeXT, μια άλλη εταιρεία με την επωνυμία Pixar και ερωτεύτηκα με μια καταπληκτική γυναίκα που θα γίνει γυναίκα μου. Η Pixar δημιουργεί την πρώτη στον κόσμο μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων Toy Story. Η Apple αγόρασε NeXT και επέστρεψα στην Apple αναπτύσσοντας με κέντρο την NeXT την αναγέννηση της Apple. Το μόνο πράγμα που με κράτησε σε εξέλιξη ήταν ότι έκανα αυτό που μου άρεσε αυτό που αγαπούσα. Αυτό ισχύει τόσο για την εργασία σας όσο και για τους εραστές σας.

Θάνατος… όταν ήμουν 17, διάβασα ένα απόσπασμα: "Αν ζεις κάθε μέρα σαν να ήταν η τελευταία, κάποια μέρα θα είναι σίγουρα σωστό." Το ότι θα είμαι σύντομα νεκρός ήταν το πιο σημαντικό εργαλείο για τις επιλογές στη ζωή μου, αφήνοντας μόνο ότι πραγματικά ήταν σημαντικό. Ένα χρόνο πριν είχε διαγνωστεί καρκίνος με όγκο στο πάγκρεας. Οι γιατροί ήταν σχεδόν βέβαιοι ότι είναι ανίατος και θα ζήσω 3-6 μήνες. Ο γιατρός μου με συμβούλεψε να πάω σπίτι και να τακτοποιήσω τις υποθέσεις μου για να πεθάνω. Άρα ό, τι είχα να πω στα παιδιά μου στα επόμενα 10 χρόνια έπρεπε να τα πω σε λίγους μήνες… και όμως μετά από χειρουργική επέμβαση είμαι σήμερα μια χαρά.

Ο χρόνος είναι περιορισμένος, γι 'αυτό μην τον εξαντλείται με ζωές άλλων αλλά με τη δική σας… "Stay Hungry… Stay Foolish."

Focus Local i-n new opportunities!!!

1/6/2010 Στρατηγική για την Τρίτη 1/6/2010

Ο χρόνος για ανοδική αντίδραση τελειώνει και το ΧΑΑ εξακολουθεί να βρίσκεται στα χαμηλά έτους. Οι πιθανότητες είναι υπέρ της καθοδικής συνέχειας, υπάρχει όμως και το ενδεχόμενο ισχυρής ανοδικής αντίδρασης. Eμείς προσπαθούμε να κερδίσουμε απ’ τις ανοδικές αντιδράσεις σε επιμέρους τίτλους που ξεπουλιούνται σε χαμηλές τιμές… (ΕΤΕ ΜΙΓ κλπ)

Για τους μεσοπρόθεσμου συνιστούμε υπομονή, έτσι κι’ αλλιώς το χρηματιστήριο είναι παιχνίδι στρατηγικής και υπομονής.

Στην πρώτη ανοδική αντίδραση τουλάχιστον 1,5% του ΓΔ, μπορούμε να κάνουμε κάποιες τοποθετήσεις μέχρι το 20% του κεφαλαίου μας με υψηλό ρίσκο.

Η αγορά εξακολουθεί να μην προσφέρεται για τοποθετήσεις ακόμη, αλλά αυτό θα αλλάξει σε περίπτωση που διασπάσει ανοδικά την προηγούμενη βάση των 1740 μονάδων. Οι αγορές θα αυξηθούν αν ο ΓΔ διασπάσει μακροχρόνιες αξιόπιστες αντιστάσεις του ΑΚΜΟ200 ή του ΕΚΜΟ(20-55).

Οι αποκλίσεις σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς δείκτες συνεχίζεται και θα συνεχισθούν. Παραμένει η μεγάλη καθοδική εικόνα του ΓΔ όπου η πτώση θα επιταχύνει το καθοδικό ρεύμα προς τα επίπεδα των 1457 μονάδων!!!

ΤΑΚΤΙΚΗ:

1. Εξακολουθεί να υπάρχει το ενδεχόμενο για ισχυρή ανοδική αντίδραση μέχρι τις 1900 μονάδες αλλά θα κριθεί από πολλά ενδιάμεσα επίπεδα ρευστοποιήσεων.

2. Ο ΓΔ συνεχίζει να βρίσκεται σε υπερπωλημένα επίπεδα τιμών.

No comments:

Post a Comment

i-ACT side of life !!! /// i-ACT side of creation !!!